Klachtenprocedure
Argonaut staat voor kwaliteit. Uw mening telt. Laat ons weten wat u van onze dienstverlening vindt. Heeft u een klacht over het handelen van een medewerker van Argonaut Advies? Of bent u ontevreden over de manier waarop een medewerker met u omgaat? Dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere cliënten en voor de kwaliteit van onze dienstverlening.
U kunt het onderstaande formulier gebruiken om uw ervaring online aan ons door te geven. Wij gaan dan voor u aan de slag.
Het is voor ons belangrijk dat uw klacht serieus wordt behandeld, dat er maatregelen worden genomen om herhaling te voorkomen en dat wij uw klacht goed afhandelen. Om dit te bereiken neemt Argonaut duidelijke stappen. Hieronder kunt u het stappenplan bekijken.
Klachten en bezwaar of beroep zijn juridisch gezien heel verschillend van aard. Het is daarom van belang om uw ongenoegen op de juiste wijze kenbaar te maken.
– Bent u ontevreden over de inhoud of uitkomst van een advies? Dan kunt u dit kenbaar maken middels een bezwaar of beroep bij besluitnemer (vaak onze opdrachtgever).
– In het geval van bezwaar of beroep bij (medische) beoordelingen voor de regeling OV-Begeleiderskaart kunt u ons dit laten weten. Op de pagina ‘Bezwaar en beroep OV-begeleiderskaart’ leest u hier meer over.
– Bent u ontevreden over het handelen van een medewerker of onze organisatie? Dan kunt u dit kenbaar maken middels een klacht.
Hoe kunt u een klacht indienen?
Uw ongenoegen kunt u kenbaar maken bij de desbetreffende medewerker. Zo krijgt de medewerker ook de gelegenheid zijn eventuele fout te herstellen. Levert dit gesprek niet het gewenste resultaat op, dan kunt u een klacht indienen bij onze klachtencommissie.
Een klacht kan bij voorkeur digitaal worden ingediend middels onderstaand klachtenformulier. Wilt u uw klacht via de telefoon bespreken? Dat kan ook. U kunt dit laten weten in uw klacht.
* Indien u de klacht namens een cliënt indient, is een machtiging van de cliënt vereist. Deze kunt u mailen naar klachten@argonaut.nl
Een klacht kan ook worden ingediend via de e-mail op klachten@argonaut.nl, mondeling of per post aan:
Argonaut Advies
T.a.v. Klachtencommissie
Postbus 446
3760 AK Soest
088 229 8080
Bij het indienen van uw klacht vragen wij u, indien van toepassing, de volgende informatie te vermelden:
- Uw naam, adres en telefoonnummer*;
- De datum van verzenden van de klacht;
- Het referentienummer/casusnummer waar de klacht op ziet;
- Wanneer de gebeurtenis heeft plaatsgevonden;
- Een omschrijving van de gebeurtenis.
* indien u de klacht namens een cliënt indient, is een machtiging van de cliënt vereist.
Zo gaan wij om met uw klacht
Om uw klacht zo efficiënt mogelijk op te lossen beschikt Argonaut Advies over een klachtenreglement. Het klachtenreglement is conform de Algemene wet bestuursrecht opgesteld. Bij het vaststellen hiervan is aandacht besteed aan de eisen die ook de Nationale Ombudsman stelt aan de interne klachtenbehandeling door een bestuursorgaan: het principe van hoor en wederhoor.
Mocht u het volledige klachtenreglement willen inzien, klik dan hier.
Klachtenformulier
Binnen 6 weken ontvangt u in een brief een reactie op uw klacht.
Het beschermen van uw persoonlijke gegevens is belangrijk voor ons. Wij gebruiken uw gegevens alleen voor het behandelen van uw klacht.